Wednesday, August 11, 2010

Greetings

These days people resort to greeting others on any occasion via FB. Last 5 years maybe, the moment penyimpan mohor besar done with his duty, you'll get endless SMSes, one after another, pastu malam raya Maxis even claimed that delivery report could not be sent due to high traffic. Which I don't think is the case nowadays. But still I did received 2-3 SMSes to wish selamat berpuasa. One that I like the most is :

Pejam celik pejam celik dah lama tak jumpa,
Pejam celik pejam celik dah dekat nak posa,
Makin dipejam celik makin banyak salah & dosa,
Sementara masih celik, banyak2 la buat pahala,
Sebelum pejam tak celik2 harap maaf jika tersalah kata,

Selamat berposa....

Catchy yet tajam menikam....huhuhu....

4 comments:

  1. this year i tak dapat sebijik habuk pun sms selamat menyambut ramadhan. i didn't send any myself, so adil laa kan.. hahaha! sms raya pun last yr malas mahu hantar except to important ppl like bosses and ex-bosses (maintain rapport laa konon). yg lain wish thru blog and FB jek laa.

    ReplyDelete
  2. ooo ni kes kedekut limaposen nak sms kat ahkak le ni.... tuleh free kat blog...ceh!

    ReplyDelete
  3. Hehe! Kiut and funny la that message!

    I love getting and sending those kind of messages, you know. Some with all those ilustrated fireworks la, kiut bears la, flowers and such.

    ReplyDelete
  4. dieya: i guess dunia dah berubah..kalo dulu mlm raya rasa cam celebrity, sat sat sms masuk ;)

    ahkak: tau xpo,limaposen buleh beli kuih sebijik..ye.harga kuih naik lagi taun ni...nak meniaga kuih la camtu..;p

    aida: i like forwarding the mesej, sampai sekali terforward balik kat tuan yg kirim, and tak padam nama dia kat bawah..malu...hahahaha...

    ReplyDelete

“Flatter me, and I may not believe you. Criticize me, and I may not like you. Ignore me, and I may not forgive you. Encourage me, and I will not forget you." ~ William Arthur Ward...

So what say you? ;)